Sponsoring w sporcie polega przede wszystkim na wspieraniu przez organizację różnego rodzaju przedsięwzięć w celu stworzenia budzącego zaufanie wizerunku własnego oraz pozyskania sympatii opinii publicznej. Sponsoring to jedna z najszybciej rozwijających się form promocji. Traktowany obecnie jako element mieszanki marketingowej o równorzędnej pozycji z reklamą i promocją, która nie zastępuje jednocześnie żadnego z nich.
Sponsoring to świetna forma promocji, doskonale wpływa na wizerunek firmy i współtworzy relacje z klientami. Działania sponsoringowe pozwalają pokazać biznes w innej roli niż bywa postrzegany na co dzień. Świadomych konsumentów interesują nie tylko oferowane produkty i usługi, ale też wartości, które firma reprezentuje.
Najlepszym tego przykładem jest Polska Grupa Energetyczna, jako sponsor drużyny: PGE Skra Bełchatów. W ramach kontraktu sponsor ma prawo do umieszczania własnej nazwy w nazwie drużyny, a samo zawarcie umowy sponsoringu jest gwarantem kontynuowania promocji marki PGE poprzez z jedną z najlepszych drużyn siatkówki męskiej w Polsce i w Europie, w najbardziej utytułowanym polskim klubie XXI wieku.
Szkolimy młodzież, która ma odwagę walczyć o swoje marzenia i ciężko pracować, by osiągnąć sukces. Wspierając nas, wychowujesz elitę przyszłości i budujesz społecznie zaangażowany biznes (CSR)
Sport to zdrowie, współpraca, zaangażowanie, profesjonalizm i uczciwa rywalizacja. Wspierając nas, identyfikujesz swoją markę z tymi wartościami
Twoje logo na koszulkach zawodników, bandach wokół stadionu, banerach, plakatach, stronie www oraz w mediach społecznościowych. Duże zasięgi, dzięki mediom relacjonującym nasze wydarzenia sportowe. Inwestycja w sport to najlepsza forma reklamy i daje stopę zwrotu nawet do 30% w skali roku! Wspierając nas, budujesz świadomość i rozpoznawalność swojej marki
78% konsumentów chętniej kupuje produkty Sponsora swojej ulubionej drużyny, a 30% z nich jest gotowych płacić więcej za produkty Sponsora. To wszystko dzięki emocjom sportowym. Wspierając nas, rozwijasz sprzedaż
W Polsce jakąś dekadę temu firmy zaczęły nogami, rękami czy głowami sportowców intensywnie walczyć o klienta. Najlepszym tego przykładem jest firma Red Bull, która dodała skrzydeł Adamowi Małyszowi i vice versa. Skoczkowie stanowią jednak ledwie promil w imponującym portfolio Red Bulla. Korpus sponsoringowy austriackiego producenta napojów powstaje wokół sportów motorowych (firma jest właścicielem dwóch zespołów w F1, w tym najlepszego od czterech sezonów Red Bull Racing) i ekstremalnych. Niedawno minął rok, odkąd obklejony logotypami Red Bulla Felix Baumgartner skoczył „z krawędzi kosmosu”.
Dziesięcioletnia współpraca Adama Małysza z Red Bullem (Sponsoring Insight podaje, że dała koncernowi 90,5 mln zł) spowodowała, że 58 proc. badanych kojarzy markę ze skoczkiem. Plusa z siatkówką utożsamia 46 proc. miłośników dyscypliny, a 32 proc. fanów sportów motorowych kojarzy Orlen z wyścigami.
Znana praktycznie na całym świecie firma Nike, która rozpoczęła swą działalność w 1962 roku pod nazwą Blue Ribbon Sports początkowo koncentrowała się na piłce nożnej, stając się sponsorem lig młodzieżowych, lokalnych klubów i drużyn narodowych. Prawdziwym przełomem jednak okazał się dopiero rok 1994, kiedy to Brazylia zdobyła mistrzostwo świata w piłce nożnej. Dzięki umowie sponsorskiej Nike stała się marką kojarzoną i identyfikowaną z wielkimi emocjami, duchem sportu, najlepszymi ideami piłki nożnej. Ten moment pozwolił wprowadzić firmę na kolejne rynki międzynarodowe. Opłaciło się – w 2003 roku wpływy ze sprzedaży zagranicznej przekroczyły wpływy z rynku amerykańskiego.